קהילות מותגים נועדו לחבר בין לקוחות למותגים, וזה משתלם לשני הצדדים. למה ללקוחות זה משתלם? כי זה משפר את חווית הקניה ומקנה ביטחון.

מה זה קהילה וירטואלית?

"קהילה וירטואלית או קהילה מקוונת היא קבוצת אנשים, היוצרת מארג קשרים, ושנפגשת באופן וירטואלי בזירות כמו אתרי אינטרנט, פורומים או מקום קברניטי אחר דרך רשת האינטרנט במקום להיפגש פנים אל פנים".

קהילות וירטואליות הן דרך טובה לעסקים להגדיל החשיפה והמודעות למותג שלהם, ברגע שנוצרת קהילה סביב מותג, המותג "מנהל" את מה שחברי הקהילה קוראים, רואים ושומעים. כך מתאפשר למנהל הקהילה להכיר טוב יותר את קהל היעד של המותג, לאתר את נקודות הכשל במוצר או השירות וזאת כדי להשתפר ולתקשר את היתרונות שלו, ולתת ללקוחותיו טיפים הקשורים למוצר וכך לשפר את החיבור למותג. אין דרך טובה יותר לבנות קהילת לקוחות למותג, מאשר לעבוד עם לקוחות מרוצים ומובילי דעה כדי להגיע לקהל היעד.

ממש כמו קהילה פיזית, קהילה דיגיטלית מוגדרת כאוסף של אנשים בעלי מטרות משותפות ובה מתקיימים קשרים חברתיים. למשל קהילה סביב תחביבים כמו אופנה וטיפוח, ספורט, פיננסי או תזונה. קהילה וירטואלית מאפשרת לאנשים בעלי מטרות משותפות לנהל קשרים, ללמוד ולשתף למרות המרחק הפיזי ולמעשה אינה מוגבלת בכמות משתתפים.

קהילה דיגיטלית היא גם אופציה נהדרת בשביל המותג להגדלת נמענים והרחבת פעילות של תקשור באמצעות טלמרקטינג. יותר נמענים יותר מכירות!

למה לי בכלל קהילה?

זה טוב למותג, ומעולה גם ללקוחות, מפני שהקהילה מאפשרת ללקוח:

  1. תחושת שייכות לקבוצה – כל אדם רוצה להרגיש שייך לקבוצה מסוימת, בין אם זה להשתייך לקבוצה בעלת עמדה פוליטית דומה, קבוצות חברים, או אפילו קבוצת כדורגל. הלקוח מקבל ביטחון ותחושת שייכות שהיא צורך בסיסי של האדם.
  2. משוב (פידבק) – תמיד לפני רכישה נרצה לשמוע פידבק ממי שכבר רכש את המוצר או השירות. בקהילות כאלה הלקוח יכול לראות ולקרוא את כל מה שלקוחות קיימים כבר מספרים על המותג.
  3. תמיכה – קהילה מורכבת בעיקר מלקוחות קיימים, אלו קהילות שיכולות לתת תמיכה ועזרה בנוגע למוצרים, שימוש נכון, טיפים ורעיונות.
  4. שירות לקוחות – בקהילות מסוג זה החברה יכולה לתת תמיכה ולענות על שאלות של הלקוחות, כך הלקוחות יכולים לקבל שירות מהיר מאוד ואמין.

 

ברגע שלקוח לוקח חלק בקהילה סביב מותג מסוים, החיבור שלו למותג מתחזק, יש ביכולתו להשפיע ולייעץ ללקוחות פוטנציאליים ובכך להביע את חוות דעתו האישית על המוצר או השירות. בנוסף לכך, יצירת הקשר עם המותג, גורמת ללקוח לתחושת ביטחון וכך יש יותר סיכוי שבפעם הבאה שהלקוח יהיה מעוניין ברכישת מוצר שהמותג מספק הוא יפנה קודם לערוץ הזה. זאת מפני שאנשים מעדיפים "ללכת על בטוח" עם מותג שהם כבר מכירים ומרוצים מאשר לפנות למותג אחר שאינם מכירים.

לעוד מאמרים בנושא

כתיבת תגובה