הקורונה מצריכה מאיתנו לשנות הרגלים
משבר הקורונה תפס את העולם כולו בהפתעה, כל מה שהכרנו והתרגלנו פשוט נעלם, הפכנו בין רגע מחברה צמודה וצפופה ולחברה מרוחקת ומודאגת.
אם מישהו היה אומר לכם שבשנת 2020 מדינת ישראל תהיה בסגר מלא הייתם חושבים שהוא לא בסדר, אם היו אומרים לכם שלא תוכלו לצאת מהבית ללא מסכה, זוגות לא יוכלו להתחתן ועסקים שלמים יסגרו פשוט לא הייתם מאמינים.
הקורונה הבהירה לכולנו שהשוק השתנה ואנחנו כצרכנים צריכים להתאים את עצמנו לשינויים שמתרחשים בכל העולם. כמות הקניות באינטרנט הולכת וגדלה, אנחנו נמצאים הרבה יותר זמן מול המסך ולוקחים את ההחלטות הצרכניות שלנו על בסיס מידע שאנחנו מקבלים מהאינטרנט.
קניות באינטרנט זה דבר נפלא אבל יש הרבה סכנות שצריכים להיזהר מהן, אל תסמכו על כל אתר, אם אתם רואים מוצר שנראה טוב מדי ובמחיר טוב מדי תחשבו פעמיים לפני שאתם קונים, תבדקו טוב את האתר והפייסבוק של החברה שאתם קונים מהם, תבדקו שיש מספר טלפון וכתובת של העסק, בדקו שהאתר מאובטח כמו שצריך, בדקו שיש תקן PSI וטכנולוגית אבטחת SSL.
וכמובן הכי חשוב עקבו אחרי החיובים שלכם באשראי ובמידה ורואים משהו חשוד ישר לדווח לחברת האשראי.
איך נדע לבחור נכון?
תמיד כדאי לעשות סקירת שוק כמה שיותר מקיפה, להכיר את כל האופציות ולהבין מה היתרונות של כל מוצר ומה החסרונות (מבחינת מחיר, אחריות, רכיבים וכו').
מצאתם מוצר שאתם מעוניינים לרכוש? מצאתם בעל עסק שמוכר אותו? עכשיו, בהתאם למוצר ולעלות שלו, עליכם לבצע מספר בדיקות חשובות על מנת להבטיח שהקניה שלכם תהיה יותר בטוחה, ושהציפיות שלכם מהמוצר יהיו תואמות למוצר עצמו.
- כנסו לדף הפייסבוק של החברה- עמוד פייסבוק מתוחזק מצביע על חברה שדואגת לצרכניה. בעידן בו הרשתות החברתיות מכילות מיליוני משתמשים, חברות רוצות לראות ולהראות. עמוד פייסבוק מתוחזק זה עמוד שמעלה תוכן בצורה עקבית. בין אם זה אחת ליום, אחת לשבוע או אחת לחודש ומשתנה בין מוצר למוצר. כמו כן, בעמוד הפייסבוק ניתן לקרוא תגובות של לקוחות קודמים מכיוון שזו אחת הדרכים הקלות לצרכנים ליצירת קשר עם המותג. בנוסף, ניתן לעקוב אחר תגובת המותג ולדעת לאילו תגובות הם בוחרים לענות ומאילו מתעלמים. זה יכול להעיד ולעזור לכם לדעת במידת הצורך כשאתם תזדקקו לשירות הלקוחות של המותג אם יהיה לכם למי לפנות.
- כנסו לקבוצות פייסבוק- קבוצות פייסבוק הן כלי מצוין לשימוש בחכמת ההמונים. קיימות קבוצות פייסבוק בנושאים שונים, לבעלי תחומי עניין מגוונים. הקבוצות מתחלקות לקבוצות על בסיס מקום מגורים או מצבי חיים. ניתן לעלות פוסט ולהתייעץ עם מיליוני המשתמשים ברחבי הרשת. כמו כן, חשוב לשים לב כי לעיתים הדיון בקבוצות זולג מהנושא עליו רצית לדון. לטובת גיוס המלצות חיוניות יותר- היה מדויק בקשר לשאלתך, תתמקד בדברים שאתה רוצה לדעת על המוצר/ השירות ואל תשאל שאלה שהיא כללית מידי. על שאלה כללית אתה מסוגל לקבל שתף של תגובות והמלצות שתתקשה מאוד "לדוג" מהן את ההמלצות שרצית.
- תתייעצו עם חברים- איך לא חשבת על זה קודם? כולנו צרכנים וכל אחד מאיתנו חושב שהוא ישיג את העסקה הכי טובה. אבל מה עם חברך הטוב ביותר בדיוק עשה סקר שוק מקיף על אותו מוצר בדיוק, לא חבל על הזמן? מעבר לכך, עצות בין חברים נחקרו ונתגלו בתור הכלי הכי אמין ושימושי בעת קבלת החלטות צרכניות. זאת מפני שאנחנו סומכים על חברינו יותר מאשר על כל פרסומת או עצה כללית מהרשת. לכן בהמלצה שלי- לפני החלטה צרכנית משמעותית או אפילו ייעוץ על מוצר צריכה בסיסי כמו סוג אורז או פסטה, אתה עלול לגלות אמת אחרת שלא ידעת לפני. דברו עם חבריכם.
- דברו עם לקוחות קודמים- חפשו אנשים שרכשו את המוצר ויכולים לתת עליו חוות דעת. תוכלו לעשות זאת בקבוצות הפייסבוק או בחיפוש אחר המלצות בפורומים השונים. אל תשכחו שאין חכם כבעל ניסיון, ומי שכבר רכש את המוצר יוכל לתת לכם את חוות הדעת האמינה ביותר בנוגע לטיב המוצר.
- ייעוץ עם בעלי מקצוע- חפשו את בעלי הניסיון וקבלו מהם טיפים. ולא מדובר רק במוצרים כמו מקרר או מזגן, שחשובה מאוד חוות דעתם של אנשי המקצוע כי זה יכול למנוע מכם חירוף נפש בעתיד. תוכלו גם להתייעץ עם בשלנית מאיזה קמח הכי מומלץ להכין עוגת שמרים, כדי שבפעם הבאה היא תצא אפילו יותר מושלמת. הידע הוא אינסופי, אז למה שלא נחפש ונלמד עוד כל הזמן? ייעוץ עם אנשי מקצוע יכול לעזור לכם מאוד בתהליך קבלת החלטות צרכניות. הרי מי אם לא המוסכניק יודע איזה מכוניות מגיעות אליו לטיפולים לעתים הכי קרובות? אז איפה תוכלו למצוא את אנשי המקצוע הרלוונטיים? אשתמש בדוגמאות הקודמות, הם נמצאים בכל מקום. הם יכולים להיות החברים שלכם, אנשים שאתם קונים מהם לעיתים, או בקבוצות הפייסבוק והפורומים השונים.
- נסו ליצור קשר עם שירות הלקוחות- שירות לקוחות יעיל וחיוני זו אחת הנקודות הבולטות ביותר בעסקים שהצרכנים הם בראש סדר העדיפויות שלהם. אם המענה של שירות הלקוחות הוא מהיר ואדיב, זה מעיד על הנכונות של החברה ליצור לקוחות מרוצים. לכן, זו חברה שהייתם רוצים לקנות ממנה.
הקורונה כאן וגם שהיא תחלוף הרגלי הצריכה שלנו כבר השתנו, אנחנו קונים ונקנה הרבה יותר ברשת והכוח שלנו כלקוחות לעזור אחד לשני בחוות דעת על מוצר ובעל עסק הוא הכלי הטוב ביותר שלנו כצרכנים לקנות נכון.
קנית? פרגנת? הרווחת. כי עזרת לצרכנים אחרים, כך כשאתה תצטרך גם המלצה או עצה, יעזרו לך.
המלצות מפרגנות הם הכלי הטוב ביותר שלנו לקניה בטוחה.