קהילה

הכלי החזק ביותר להפיכת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות פעילים הוא כמובן משוב חיובי מצד לקוחות מרוצים. בין אם זה קורה באופן מקוון או לא מקוון, החשיבות של שניהם עצומה. אין ממש דרך טובה יותר לשפר את אמינות החברה שלך!

על ידי הפיכת הלקוחות שלך לחסידי המותג, תוכלו להעצים אותם ולהפוך אותם למפתחי השיווק האולטימטיביים שלכם. זכור תמיד כי קנייה היא החלטה רגשית, ואנשים רק רוצים חוות דעת כנות ואותנטיות. איזו דרך טובה יותר מאשר להשיג זאת מאנשים אמיתיים שכבר מכירים את המוצר שלך לפני ולפנים? קשר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך עם הלקוחות הקיימים שלך והצע להם מידע שאליו הם יכולים להתייחס.

להלן 5 דרכים להעצמת הלקוחות שלכם ולהפיכתם לשגרירים הגדולים ביותר שלכם.

1. שפרו את השיווק המסורתי, מפה לאוזן
לקוחות לעולם אינם מתלהבים ממך, הם מתלהבים ממה שהמוצר שלך מציע להם. לכן חברות צריכות לפנות לאנשים שעושים דברים מפוארים עם המוצר הזה ולהשוויץ בתוצר הסופי. אל תשתמשו במשפיעים (או שיווק משפיעים) לבד כדי לשים את הזרקור על המוצר שלך, השתמשו בלקוחות קיימים שהם כבר מעריצים קשים של המוצר שלך והפנו את הזרקור לעברם. לדוגמה, יצרנית הרכבים שברולט ארגנה ריאיון עם אדם שהשפיע מעט מאוד על המוצר, אבל הייתה לו תשוקה עצומה כלפיו. לאחר מכן הם העבירו לו את הסרטון ולא ביקשו דבר בתמורה. באופן ספונטני הוא פרסם את הריאיון בכמה אתרים וזכה לעשרות אלפי צפיות. תוך חודשים הוא כבר הפך לדמות משפיעה בענף הרכב.

2. בנו קהילה של "שרופים" על המותג
המדיה החברתית הקלה על בניית בסיס של תומכי מותג עבור כל חברה. כשאנשים משתפים כל הזמן את החוויה שלהם במדיה החברתית, זה כבר תלוי בך כבעלי עסק להגביר את הווליום של של הביקורות החיוביות שלהם. חברות הפונות ללקוחות עם מידע מועיל משיגות נקודות חברתיות גבוהות ומטפחות בהצלחה את סנגורי המותג. עזרה בזמן אמת יכולה להפוך מצב שלילי לחוויית לקוח מנצחת ולעזור בפיתוח קשר חזק עם הלקוחות. זאפס לדוגמה היא חברה המתמקדת רבות בתגובה לנושאי לקוחות בזמן אמת. הטון הקולי החם והאמיתי שלה גורם לה לקבל כמות גבוהה מאוד של פידבק חיובי.

3. עודדו לקוחות להפיץ המלצות
אף אחד לא נהנה לקרוא דפי אינטרנט משעממים ועמוסים בסטטיסטיקה יבשה. נסה להשתמש בהמלצות כדי להחיות אותם! זוהי טכניקת מכירות נהדרת אם לא תדחפו אותה יותר מדי. באופן בלתי נמנע, אתר האינטרנט שלכם מכיל חומרי מכירות בלי להתעמק. ההמלצה הנכונה זוכה לאמון הלקוחות ויוצרת אמינות בקרב לקוחות פוטנציאליים. הראו בבירור למבקרים באתר שלכם שאנשים אחרים התמודדו עם אותן בעיות והצליחו להתגבר עליהן באמצעות המוצר. בדרך זו תוכלו להראות למבקרים שהמטרה הסופית שלכם היא לעזור להם. הניסיון מראה בבירור כי המלצות צריכות להגיע מלקוחות החברה, ולא מהחברות עצמן. הן צריכות להיות קצרות, קלילות ובעיקר אמיתיות.

4. הקדישו דף באתר האינטרנט שלכם להמלצות וחוות דעת
על מנת שההמלצות שקיבלתם באמת יקבלו תשומת לב, עליכם להציג את המקרים הספציפיים בעמוד ייעודי באתר. אתם באמת יכולים לגרום לתוכן הזה להתעורר לחיים אם תוסיפו הצעות מחיר, משוב חשוב, או אפילו לכלול שם סרטון קצר. חשבו על האתר ככרטיס הביקור שלכם: במקום שתצטרכו לחלק אותו כל הזמן, תנו ללקוחות להגיע אליו. דף מקרים לשימוש ייעודי מציב את הלקוח במקום שבו הוא יכול לספר סיפור מנקודת מבטו האישית, החל מהתעוררות הרצון לרכוש, עבור לרכישה ועד לאינטראקציה עם המוצר או השירות. בדיוק כמו שאתם מנהגים במצב לא מקוון, גם באופן מקוון תרצו להציג את העסק שלכם באור המחמיא ביותר. תנו ללקוחות לעשות זאת בשבילכם. דף מקרים לשימוש ייעודי הוא דרך להרחיב את המותג שעבדתם כל כך קשה כדי ליצור.

5. אל תגזימו
אין כמות של פרסום, ציוץ או דיוור ישיר שיש לה השפעה זהה על לקוחות פוטנציאלים כמו שביקורת לקוחות אובייקטיבית עושה. מה שאתה אומר על המותג שלך לא משנה. מה שאחרים אומרים קובע! חשוב לזכור שצריך לטפל בעדינות בנושא הזה ולא לשדל לקוחות להעניק ביקורות ופידבקים. האתגר הגדול ביותר הוא למעשה להשיג את אותן ביקורות, ולא להתמודד עם ביקורות שליליות. לכן, ודאו שעושים את תהליך הביקורות והפידבקים קל ככל האפשר, ואפילו שקלו להעניק תמריץ קטן ללקוח שמוכן לפרסם ביקורת על המוצר שלכם או עליכם (כמו הנחה של 10%, או משהו דומה).

לסיכום, חשבו על הדרך בה תרצו למנף את קשרי הלקוחות שלכם. שום דבר לא מוכר את העסק שלכם יותר מאשר שיווק נהדר מצד הלקוחות עצמם. כל סוג של סקירה מצד לקוח שלכם, בין אם הוא חיובי או שליל, משפיע על כ-90% מהחלטת הקנייה של הלקוח הפוטנציאלי. אז ודאו שהשיח יהיה חיובי!

כתיבת תגובה