לפני שאנחנו מתמודדים עם הסוגיה של כתיבת המלצה כזאת שתשרת נאמנה חברים וקהל צרכני כמונו לטובה, ננסה להבין ולספק תשובה פסיכולוגית לשאלה, מתי מתעורר בנו הצורך להמליץ ולפרגן למוצר ולשכנע חברים או אחרים להשתמש בו?

לצורך כך, נעשה הכרות עם מונח פסיכולוגי שנקרא דיסוננס קוגניטיבי. "תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי ( Dissonance – בלטינית, Dis -חוסר, sonus -קול), שנהגתה על ידי לאון פסטינגר בשנות החמישים, טוענת כי שמירת העקביות היא מניע מרכזי לאדם. אדם המאמין בעמדה מסוימת אך פועל בצורה המנוגדת לעמדה זו, יחוש תחושה בלתי נעימה של דיסוננס, מעין היעדר הרמוניה. תחושה זו תדרבן אותו לשנות את פועלו, או להתחיל להאמין בעמדה חדשה, כדי להקטין את הדיסוננס (הקונפליקט) בין העמדה בה נקט, להתנהגות בה מאמין".

איך זה קשור לרצון שלנו לשתף חברים בהמלצה?

ברגע שאנחנו מופתעים לטובה ממוצר או עסק מסוים, מעבר לציפיות הראשונות שלנו התחושה שלנו היא WOW וכשאנחנו חווים תחושת WOW, נרצה שעוד אנשים ייהנו מזה ויחוו את אותה חוויה. יש לנו רצון לשתף את התחושה עם חברים או קהל צרכני אחר.

הרשת היום מוצפת בהמלצות וביקורות, ואנחנו מבינים שהפרסום הכי יעיל היום בשבילנו כצרכנים  הוא פרסום מפה לאוזן. קנית משהו ואתה מרוצה ממנו? מרוצה מהשירות שקיבלת? תשתף את זה ותעזור לאחרים להנות גם הם.

עכשיו נפרט על טיפים שיעזרו לכם לכתוב המלצה:

אז איך עושים את זה?

  1. כתבו בצורה מפורטת אבל פשוטה – תסבירו מה חיפשתם, איפה חיפשתם, איך היה השירות שקיבלתם, אפשר אפילו לכתוב גם כמה שילמתם. כל מידע שהיה רלוונטי עבורכם, יעזור גם ללקוח הבא שמתלבט האם לבחור באותו שירות/מוצר. בדרך כלל לרובנו יש את אותן שאלות ואותן דילמות. נסחו את המלצתכם בצורה מפורטת אך נגישה וקלה להבנה. אל תציינו פרטים שעשויים להיות לא רלוונטיים, והתמקדו בסיבות שגרמו לכם לתחושת סיפוק מהמוצר או השירות.

 

  1. צרפו תמונות – תמונה אחת שווה אלף מילים, לכן, בצירוף תמונה לתוכן ההמלצה תוכלו להדגיש את ההמלצה, ותמשכו את העין של עוד אנשים. תמונה מבטאת בצורה טובה את המוצר ומוסיפה מעין הוכחה להמלצה שלכם. אם תחשבו על זה, אפילו כאשר אנחנו במסעדה אנחנו קודם כל אוכלים עם העיניים, תמונה טובה נותנת לנו ביטחון ופותחת לנו את התיאבון.

 

  1. במידה ועשיתם סקירת שוק שתפו אותנו בתוצאות– לפני כל קניה רובנו עושים סקירת שוק. אנחנו מחפשים ובודקים מה הביקורות או וההמלצות במספר מקומות, עושים השוואות מחירים, משווים שנות אחריות, מפרט טכני וכו'. אם תציפו את סקירת השוק שעשיתם תוכלו להקל מאוד ולעזור לחבריכם או לאנשים שמחפשים את המוצר או השירות שאתם כבר צרכתם.

 

  1. אמיתי זה הכרחי– תהיו אותנטיים. תרשמו באמת על החוויה שלכם אחרי הקניה, לטוב ולרע, ספרו מה יותר אהבתם ומה פחות אהבתם. החשיבות של האותנטיות בהמלצה היא רבה, וככל שההמלצה תהיה אמיתית יותר ותשקף בצורה טובה יותר את העדפתכם למוצר, תוכלו לשכנע יותר לקוחות פוטנציאליים לרכוש את המוצר שרכשתם.

 

לסיכום, יצאתם מרוצים משירות שקיבלתם או מוצר שקניתם? תפרגנו לו בהמלצה, זה כלי חשוב ביותר עבורנו בדרך לקבל ההחלטה על קניה של מוצר או קבלת שרות מסוים.

מפני שהרשת מוצפת בהמלצות וביקורות אנחנו רוצים לראות את ההמלצות האמינות והטובות ביותר. בואו נכתוב בצורה שתעזור ללקוח הבא, כדי שבפעם הבאה שאתם תצטרכו שירות/מוצר חדש גם יעזרו לכם.