בעולם שבו קל מאוד להשמיץ מישהו או משהו באינטרנט, בכל פלטפורמה אפשרית, המותגים הכי גדולים חוששים למצוא את שמם או את מוצריהם מטרה לסוג כזה של פוסטים. 

מפרגן. עניין

הדרך הטובה ביותר להימנע מליפול קורבן לכזו מתקפה, בין אם מוצדקת או לא, היא להיות פעילים ביצירת מערכת יחסים טובה עם הלקוחות על מנת שאלו יהפכו לשגרירי המותג, בין אם בידיעתם ובהסכמתם, ובין אם בהתנהגותם דה-פקטו.

 

מותגים צמאים למילים טובות מלקוחות.

 

כל מותג אשר מפרסם, גם אם בקנה מידה קטן, ישמח תמיד לפרסם, ולתגמל, לקוחות אשר פנו כדי לתת מחמאה, או לחלוק עם צרכנים אחריםה מדוע הם מרוצים מהמוצר. 

 

יש הרבה כוח גם במילה הטובה, ולכן כשאנחנו רוצים לפרגן למותג או מוצר מסוים, גם לכך יש דרך טובה.

 

 

הנה כמה טיפים באיזה מושגים להשתמש כדי באמת לבטא את התחושות שלנו. הקפדיו לציין במפורש מה אתם אוהבים לגבי השירות או המוצר, ואם יש צורך, חשוב להזכיר את שמות האנשים שסייעו במתן עזרה.

 

  1. היו ברורים וישירים

 

כדי באמת לעזור לעסק שאתם חושבים שמגיע לו פירגון, כיתבו את המחמאה או הפירגון שלכם בצורה אמיתית ורהוטה. אל תתנו לגולשים אחרים לנסות להבין למה אתם מתכוונים- אמרו זאת בדיוק.

נסו להסביר לגולשים אחרים מה בדיוק היה הדבר אשר גרם לכם לרצות לחלוק את החוויה החיובית שלכם עם לקוחות אחרים:

 

"אנחנו רוצים שתדע כמה אנחנו מרוצים מהשירות המדהים שנתת לנו."

"זה תענוג לעבוד עם אנשים שיודעים את המשמעות של יעילות."

אני רוצה לשבח את מנהל העבודה שלך על סיום העבודה בזמן. אני מעריך את ההצמדות ללוח הזמנים ואת הביצוע מעולה."

"החוברת שיצרת עבורנו היתה הצלחה עצומה."

 

  1. פרטו את המחמאה.

 

כדי לתת לגולשים אחרים הצצה יותר מעמיקה לתוך מערכת היחסים הטובה שלכם עם בעל העסק או עם מי שעבדתם מולו ישירות, הסבירו מה היתה הנקודה החשובה ביותר לדעתכם בתקשורת מול העסק, ומדוע העסק הזה הצליח לענות לכם על הדרישות:

 

"רק לעתים רחוקות יש לנו ספק שעובד איתנו בשיתוף פעולה מלא."

"תמיד הצלחנו לסמוך על הגמישות ועל השירות המנומס מכם."

"הצוות שלך עשה בעקביות מאמצים נוספים כדי לסייע לנו להשלים את הפרויקטים שלנו בזמן."

"יש לכם את היכולת להוציא משהו חיובי מכל סיטואציה"

 

  1. הוסיפו מילת תודה בסוף.

 

אחרי שתיארתם את החוויה הטובה שהיתה לכם בעבודה מול בית העסק, אל תשכחו להגיד "תודה" פשוטה.

הפירגון שלכם יכול לעזור לעסקים קטנים כגדולים, ואם אתם זוכרים שבכל עסק יש אנשים שעובדים, תרצו בוודאי להודות גם להם:

 

"תודה על תמיכתך."

"תודה על עזרתך."

"אנו מצפים לשנים רבות של שיתוף פעולה. תודה."

"תודה על המשלוח בזמן."

"תודה על הנחישות שלך."

 

לסיכום, יש הרבה דרכים לפרגן למותג או שירות שקיבלתם, וזה תמיד טוב לעשות זאת בצורה רהוטה ונעימה. המותגים ידעו להעריך את המסר מכם, ובמקרים מסוימים תקבלו לפחות מכתב או הודעת תודה, ובמקרים אחרים אף יותר.