במידה ואתם מעסיקים עובדים תחתכם, ייתכן ואאתם תוהים עכשיו, איך מעולם לא חשבתם להפוך את העובדים שלכם לממליצים. חשוב להבין שזה לא מובן מאליו, ובהחלט דורש פעולה מצד המעסיק, העובדים הם לא הפרסומאים שלך והם גם יהיו הראשונים לראות כל ליקוי בעסק.

 

ועם זאת, הם זמינים לך, ויש להם אינטרס לרצות אותך, הם מכירים הכי טוב את העסק, ולמעשה, הם בעצמם ירוויחו אם העסק יצליח. לכן, ניתן לומר שאם אתה לא תופס יוזמה לבקש המלצה מהאנשים שאתה משלם להם ויש להם אינטרס לעזור לך, בטח לא תעשה זאת עם לקוחות שמשלמים לך ואתה צריך לעזור להם.

לעומת זאת אם תשכיל לתפוס יוזמה ותצליח להשתמש בעובדים כממליצים, תוכל למנף אותם לשגרירים הטובים ביותר שמפנים אליך זרם של לקוחות מרוצים.

מסיבות אלו אנו מאמינים שהמלצות מהעובדים הן יעד מצוין להתחיל ממנו.

 

מהם 5 השלבים להפוך את העובדים לממליצים ושגרירים למען קידום העסק?

 

אז בעצם השלב המקדים והחשוב הוא להבין כמה כוח ופוטנציאל טמונים לך בין הידיים וכמה תרוויח אם תממש אותו.  למעשה בלי ההבנה הזו, לא תיהיה לך את המוטיבציה להשקיע את המשאבים הדרושים לצורך מימוש השלבים.

 

יאללה, תן לי את השלבים!

 

1. הכל מתחיל ונגמר ביחסי אנוש מעולים

כדי שהעובדים שלך ימליצו עליך אתה צריך להיות ראוי לכך, להיות אדם אהוד וחביב.

אם אתה מגלם את דמות "הבוס הרע" סביר להניח שלא תקבל הרבה פרגון. יש אינסוף ספרים וידע על ניהול ומנהיגות וזו לא מטרת המאמר, ועם זאת, חשוב להבין שהבסיס לכל ההצלחה של העסק הוא יחסי אנוש, יכול להיות שעד היום לא התמחית ב100% בנושא כי לא ראית את התועלת באופן מיידי לנגד עיניך, אלא רק באופן עקיף. זה קצת כמו שכולם יודעים שכושר ותזונה הם מפתח לבריאות ואריכות ימים, אבל בפועל רוב האנשים עושים פעילות גופנית בעיקר מתוך מוטיבציה של להיראות טוב עכשיו, או  למתוח עוד קצת את גבול היכולות באימון הבא. מעטים הם אלו שאומרים "אני אצא לשחות, כי אז לא יהיו לי כאבי מפרקים בגיל 70"

ההמלצות גם כן נותנות תועלת מידיית של פרסום וקידום העסק ומשרות תחושה נעימה וכיפית, לכן הרצון להשיג אותם יכול לתת לך את המוטיבציה הדרושה לשיפור מערכות היחסים עם העובדים והלקוחות, ובכך בעצם למתוח את היכולות שלך ולהפיק תוצאות חשובות לטווח הרחוק. אתה תרוויח דברים שהם הרבה מעבר לפרסום המיידי. לכן אל תתמהמה, החלט עכשיו: "אני הולך לעשות את זה, והצעד הראשון הוא לקבל המלצות מהעובדים"

 

2. תן לעובדים אחריות ותחושת משמעות

אם העובדים שלך הם בעצם פועלים שעושים רק את העבודה השחורה ומחכים ללכת הביתה והעיקר שיקבלו את התלוש, סביר להניח שלא אכפת להם יותר מידי מהעסק. לפעמים שווה לתת לאדם תחושת משמעות ואחריות גם אם זה לא נכון כלכלית באותו הרגע, זה ישתלם לכם בעתיד מבחינות רבות של – אמינות, התמדה, מסירות והמלצה.

רבים מאיתנו נוטים להאמין שרוב האנשים בעולם מונעים בעיקר מכסף, אך זו היא שגיאה נפוצה, קשה לנו להחזיק מוטיבציה ולהגדיל ראש רק בשביל כסף, גם תאווי הבצע הגדולים ביותר מונעים ממשהו עמוק יותר, אולי של ניפוח האגו.

כדי להמחיש את העניין שאל את עצמך את השאלה הבאה: מה יגרום לך להמליץ על המאמר ועל אתר מפרגן, כשתסיים לקרוא את המאמר, אם הייתי נותן לך הטבות על השירותים שלנו, או זה שאתה מאמין שלמידע פה יש ערך רב להעניק לבעלי עסקים..?

 

 

3. ראה את העובדים כשותפים בתהליך ובקש מהם עזרה

אמרנו שאנשים אוהבים שסומכים עליהם ונותנים להם אחריות, לכן פנה אל העובדים באופן אישי ובקש מהם עזרה, הסבר להם את החשיבות הרבה שיש להמלצות על הצמיחה של העסק ואיך זה יכול לתרום גם להם כמי שמהווים חלק בילתי נפרד מהעסק, תן להם להרגיש כשותפים שלך והרגש זאת בעצמך. לא תוכל לזייף זאת, אם בליבך תחשוב שזה רק הצגה שנועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלך.

 

 

 

4. פרגן בבונוסים ותמריצים

סוג התמריצים מאוד משתנה מעסק לעסק, תפקידו של העובד וטיב הקשר.

היתרון הוא שהיום יש מערכות שיודעות למדוד ולדעת כמה כל עובד או שגריר אכן המליץ ופירגן, כמה הוא שיתף ברשתות חברתיות, כמה לידים הוא הביא וכמה המרות יש לו. על פי זה ניתן להציע תמריצים שונים. ועם זאת, חשוב להבין שתמריץ לא חייב להיות כסף או מתנה חומרית, הוא בהחלט יכול להיות מילה טובה או הכרת תודה, כמו שכבר צוין הכל מתחיל ונגמר ביחסי אנוש טובים כי אנשים לא מונעים רק מכסף.

 

 

5. הפוך את התהליך לקליל, מהיר ונוח

בסופו של דבר, אלא אם אנחנו מדברים על אנשי מכירות ושיווק, אתה משלם לעובדים כדי שיתנו תפוקה מסוימת ולא כדי שיהפכו לשגרירים ויפרסמו את העסק, ואם אתה בכל זאת רוצה שהם יעשו זאת בזמנם החופשי "על הדרך", אז  אתה חייב  לאפשר להם לפעול בצורה מאוד פשוטה ונוחה שכל אחד יכול להבין בקלות..

מעבר לכך, כבר אמרנו שאנשים רוצים להרגיש משמעות, וכדי שהעובדים שלך ימליצו ויהפכו לשגרירים הם צריכים לראות שהמאמצים שלהם אכן מביאים תוצאות. שזה קודם כל אומר לפרסם את ההמלצה שלהם באתר בצורה יפה לעין, ואולי אפילו לעשות להמלצה שלהם דף נחיתה ייחודי להם, כי בכל זאת הם מיוחדים. לא פחות חשוב, זה למדוד כמה אנשים הם הביאו באמצעות ההמלצה, אחרת זה יראה להם מיותר והם לא יתאמצו לפעול.

 

המשימה שלך היא  להקל עליהם לעזור לך, אחרת זה לא יקרה. החכמה היא לדעת לנצל את הטכנולוגיה כדי להפוך את תהליך ההמלצה לפשוט ומהיר וכזה שאכן יכול לקבל חשיפה רחבת היקף ברשת ולהביא לקוחות.

 

 

כדאי לך להפוך את העובדים לממליצים כדי לקדם את העסק

 

העובדים מהווים פוטנציאל אדיר לצמיחה ולפרסום של העסק, גם מעבר לתפקידם הטבעי.  ועם זאת, רוב העסקים לא ממשים את הפוטנציאל. הרווח כאן הוא כפול, כי המשאבים שתשקיעו בלהפוך את העובדים לממליצים לא רק יעזרו לכם בשיווק העסק, אלא גם יתנו לכם את מוטיבציה מיידית לבנות מערכת יחסים טובה יותר עם העובדים ולגרום להם אכפתיות כלפי העסק, מה שאומר שהם יעבדו טוב יותר ובמסירות רבה יותר. אבל זה כבר נכנס לפסיכולוגיה של ההמלצה.

 

 

 

 

הבנתי, תן לי את הצ'ק-ליסט. איך להפוך את העובדים לממליצים.
  1. כבד את העובדים שלך כבני אדם, מותר לך להיות "הבוס האדיב"
  2. תן לעובדים אחריות ותחושת משמעות
  3. ראה אותם כשותפים ובקש מהם שיעזרו לך בתהליך
  4. פרגן להם בתמריצים, גם מילה טובה נחשבת
  5. תן להם פלטפורמה נוחה, מהירה ופשוטה להמלצה וכזו שתתן להם מוטיבציה להשקיע מזמנם.

 

 

ספר לנו איך עבד בשבילך המאמר הזה, ועד כמה קל או קשה, היה לבקש פירגונים מהעובדים שלך!