ביקורת עצמית גבוהה היא אחד החסמים הכי מטרידים, הכי מציקים והכי סמויים שיש בתוכנו, שמפריעים לנו כל רגע וכל דקה מהיום יום שלנו, זה הזמן להתחיל לפרגן

ביקורת או פרגון

אם אתם מרגישים שאתם מאוד ביקורתיים אתם לא לבד, מחקרים מראים שיותר מ-92.6% מאוכלוסייה העולם המערבי סובלת מביקורת עצמית. הביקורת העצמית של האדם כלפי עצמו נובעת מן המקום האומר: כנראה שאינני אהוב כפי שאני רוצה להיות, או אינני מוצלח או חכם או יפה (וכדומה) כמו שאני רוצה להיות.

תכל'ס – הביקורת העצמית עשויה לשלוט בנו ולנהל אותנו ללא הרף.

איך קשורה הביקורת הפנימית לביקורת החיצונית?

אי אפשר לראות את העולם דרך משקפיים לא אמיתיות "הכל טוב והכל מוצלח" ביקורת עצמית היא כלי לשיפור עצמי והתקדמות.

בקרה עצמית היא דבר הכרחי אנחנו לא יכולים כל היום להחמיא לעצמנו ולספר לכל הסביבה כמה אנחנו מוצלחים וטובים, חייבת להיות איזושהי בקרה עצמית שבה נבדוק וננסה ללמוד מה אפשר לשפר.

אך כמו כל דבר בחיים צריך הכל במידה כי ביקורת עצמית גבוהה במיוחד כזאת שבאה לידי ביטוי במשפטים כמו "הכל רע, הכל לא טוב" עשויה גם להוביל אותנו למצב שבו אנחנו באופן קבוע נהדוף ונתקוף לא נוכל להחמיא ולפרגן.

מחקרים רבים מעידים שאם עוד משחר הילדות גדלנו בתוך עולם מאוד ביקורתי, אם ספגנו ביקורת ואי שביעות רצון במהלך החיים, על מנת להרגיש אהובים אנחנו מסגלים לעצמנו תכונות ובחירות שהם לא שלנו זה מוביל אותנו לחיים בתוך עולם של אי שביעות רצון כללית ומפתח בנו הסתכלות ביקורתית על כל האינטראקציה שלנו עם הסביבה. בפועל זה יגרום לנו להדוף ואף לתקוף כל דבר שיראה לנו כמאיים.

זה הזמן לעבוד על זה

לסיכום

ביקורת וביקורת עצמית הם דברים חשובים לנו כפרט ולחברה בכלל .אפשר ללמוד ממנה ובעיקר היא תניע מהלך של שיפור.

הפרגון עצמו הוא כוח משמעותי שמניע אותנו בכל מקרה חשוב שהפרגון יהיה אותנטי וימומש בצורה מידתית. קשה לכם לפרגן? זה הזמן להתחיל להתאמן על זה. זה יעשה טוב לסביבה ומעולה לכם.