איך לכתוב המלצה שתשרת את הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים לרכוש מוצר או את השירות שאתם ממליצים עליו? הנה כמה טיפים מומלצים שהכנו

המלצה ברשת

מכירים את ההרגשה הזאת כשאתם נדרשים לקנות או לבחור במשהו, אך קשה לכם להחליט? כאן המלצה כנה תוכל לסייע להגיע להחלטה בלב שלם יותר. אם הגעתם לעמוד הזה, סימן שגם אתם מאמינים בכוחה של המלצה טובה, ואנחנו כאן כדי לסייע לכם לחלוק עם אחרים את המילים החמות שיש לכם על מוצר, פעילות או מותג ברחבי הרשת.

מדוע נוצר בנו הצורך להמליץ?

ברגע שאנחנו מופתעים לטובה ממוצר או עסק מסוים, מעבר לציפיות הראשונות שלנו התחושה שלנו היא וואו! וכשאנחנו חווים תחושת התעלות שכזאת, נרצה שעוד אנשים ייהנו מזה ויחוו את אותה חוויה. יש לנו רצון לשתף את התחושה עם חברים או קהל צרכני אחר.

הרשת כיום מוצפת בהמלצות וביקורות, ואנחנו מבינים שהפרסום הכי יעיל היום בשבילנו כצרכנים הוא פרסום מפה לאוזן. קנית משהו ואתה מרוצה ממנו? מרוצה מהשירות שקיבלת? שתף את זה ותעזור לאחרים ליהנות גם הם.

הנה ארבעה טיפים שיעזרו לכם לכתוב המלצה:

1. כתבו בצורה מפורטת אבל פשוטה

הסבירו מה חיפשתם, איפה חיפשתם, איך היה השירות שקיבלתם, אפשר אפילו לכתוב גם כמה שילמתם. כל מידע שהיה רלוונטי עבורכם, יעזור גם ללקוח הבא שמתלבט האם לבחור באותו שירות או מוצר.

בדרך כלל לרובנו יש את אותן שאלות ואותן דילמות. נסחו את המלצתכם בצורה מפורטת אך נגישה וקלה להבנה. אל תציינו פרטים שעשויים להיות לא רלוונטיים, והתמקדו בסיבות שגרמו לכם לתחושת סיפוק מהמוצר או השירות (למשל: "המוכרת לא הציקה וענתה בדיוק על מה ששאלתי").

2. צרפו תמונות

תמונה אחת שווה אלף מילים, לכן, בצירוף תמונה לתוכן ההמלצה תוכלו להדגיש את ההמלצה, ותמשכו את העין של עוד אנשים. תמונה מבטאת בצורה טובה את המוצר ומוסיפה מעין הוכחה להמלצה שלכם. אם תחשבו על זה, אפילו כאשר אנחנו במסעדה אנחנו קודם כל אוכלים עם העיניים, תמונה טובה נותנת לנו ביטחון ופותחת לנו את התיאבון.

3. אם עשיתם סקירת שוק שתפו אותנו בתוצאות

לפני כל קנייה רובנו עושים סקר שוק. אנחנו מחפשים ובודקים מהן הביקורות או וההמלצות במספר מקומות, עושים השוואות מחירים, משווים שנות אחריות, מפרט טכני וכיוצא בזה. אם תציפו את סקירת השוק שעשיתם תוכלו להקל מאוד ולעזור לחבריכם או לאנשים שמחפשים את המוצר או השירות שאתם כבר צרכתם.

4. אמיתי זה הכרחי – תהיו אותנטיים

רשמו באמת על החוויה שלכם אחרי הקנייה, לטוב ולרע, ספרו מה יותר אהבתם ומה פחות אהבתם. החשיבות של האותנטיות בהמלצה היא רבה, וככל שההמלצה תהיה אמיתית יותר ותשקף בצורה טובה יותר את העדפתכם למוצר, תוכלו לשכנע יותר לקוחות פוטנציאליים לקבל החלטה מושכלת ברכישת המוצר שרכשתם.

טיפים לכתיבת המלצה

לסיכום

יצאתם מרוצים משירות שקיבלתם או מוצר שקניתם? פרגנו לו בהמלצה, זה כלי חשוב ביותר עבורנו בדרך לקבל ההחלטה על קנייה של מוצר או קבלת שרות מסוים.

ואם שאלתם את עצמכם מתי מתעורר בנו הצורך להמליץ ולפרגן למוצר ולשכנע חברים או אחרים להשתמש בו? אז דעו שבכך אשמה תופעה פסיכולוגית המכונה דיסוננס קוגניטיבי. "תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי (Dissonance-בלטינית, Dis-חוסר, sonus-קול), שנהגתה על ידי לאון פסטינגר בשנות החמישים, טוענת כי שמירת העקביות היא מניע מרכזי לאדם. אדם המאמין בעמדה מסוימת אך פועל בצורה המנוגדת לעמדה זו, יחוש תחושה בלתי נעימה של דיסוננס, מעין היעדר הרמוניה. תחושה זו תדרבן אותו לשנות את פועלו, או להתחיל להאמין בעמדה חדשה, כדי להקטין את הדיסוננס (הקונפליקט) בין העמדה בה נקט, להתנהגות בה מאמין".