עם רשת ההשפעה ההולכת ומתרחבת של משפיעינם ברשתות החברתיות השונות, ובפלטפורמות מגוונות, והמותגים שרוצים לעבוד איתם, אנשי מקצוע רבים בתחום יחסי הציבור והשיווק עשויים לתהות: מה בדיוק נדרש כדי להפוך משפיען פופלרי לשגריר של המותג שלך?

אמנם ישנם מספר גורמים שונים האחראיים לבניית רשת של שגרירי מותג, זיקקנו לכם את ארבעת השלבים העיקריים שתורמים לפתח מערכת יחסים מתמשכת עם המשפיענים הרלוונטים ביותר לדמוגרפית היעד שלכם:

 

1. צרו קשר טוב

 

מפרגן. קשר טוב

השלב הראשון בבניית קשר נהדר עם משפיען הוא יצירת קשר אישי.

כשאתה נתקל במישהו שלדעתך יתאים מאוד למותג שלך, פנה אליהם ליצור קשר אנושי – החמיא לצילום שלהם או לפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג שכתבו ושהרשים אותך. הם יעריכו את העובדה שהדקשת את הזמן ללמוד קצת עליהם ולשלוח להם הודעה אישית, במקום הודעה לאקונית. משם אתה יכול להציג את המותג שאתה מייצג ולבקש ממנו או ממנה לנסות את המוצר או השירות שלך, להזמין אותם לאירוע קרוב וכו '.

 

 

 

2. דאגו להם להטבות והצצות אקסקלוסיביות למוצרים עתידיים.

 

דרך חשובה להראות למשפיענים שאתה רוצה לעבוד איתם באופן שוטף היא לשתף אותם בחדשות קרובות וקצת מידע פנימי מעניין. תן להם הצצות מוקדמות להשקות מוצרים חדשים והודעות משמעותיות ומעניינות, הזמן אותם לנסות מוצרים חדשים לפני שהם מגיעים למדפים, ארח אותם ל"טעימה פרטית" של מוצרים חדשים.

כל דרך שתוכלו לכלול אותם באבני דרך חשובות עבור המותג שלכם, תגרום להם להרגיש כאילו הם חלק מקבוצה ייחודית של אנשים מעורבים, ותעמיק אצלם את ההרגשה שהם "חלק מהמשפחה", ושסומכים עליהם עם מידע פנימי. צעד כזה גם יצור מחויבות אצל המשפיען כלפיכם, ותקרב אותו או אותה להפוך לשגריר בתור מישהו "שיודע".

 

 

 

 

 

 

3. הקשב לדעותיהם

 

דרך אפקטיבית נוספת להפוך את המשפיענים לשגרירי המותג היא לבקש את המשוב האישי שלהם על המותג שלך.

עידודם לחלוק את דעותיהם הכנות על המוצרים או השירותים שהם מנסים יגרום להם להרגיש מושקעים במותג. בנוסף, זה לא רק יראה להם שאתה מעריך את תשומת ליבם, אלא שאתה באמת רוצה לשמוע משוב ישיר מבלוגרים ומשפיענים המגיעים לקהל היעד שלך, צעד המועיל באמת למותג שלך ויכול להשפיע משמעותית על התוכניות העתידיות והפיתוחים העיסקיים שלך.

 

 

 

 

4. הבינו שכל מערכות היחסים, אפילו אלה עם בעלי השפעה, הם רחוב דו סיטרי.

 

מוקד גדול של מערכות יחסים עם משפיענים הוא שיתוף חדשות או מוצרים חדשים של המותג שלך כדי לעודד תוכן איכותי עבורם שיוכלו לשתף עם העוקבים שלהם, אך יהיו גם זמנים בהם שגרירים יגיעו אליך עם בקשות או רעיונות.

אולי הם מתכננים מסיבת יום הולדת לבתם והם היו שמחים לכלול את המוצר שלך במסיבה, או שהם מארחים אירוע עם בלוגרים אחרים והם מזמינים אותך לתת חסות.

חשוב לזכור שבנוסף לבקשה שלך מהם להדגיש נושאים או מוצרים ספציפיים בבלוגים ובערוצי המדיה החברתית שלהם, חשוב לתמוך בהם גם במאמציהם ולהיות פתוחים לעובדה שהם אולי ירצו למצוא דרכים להשתמש בתוכן שלך כדי להתאים אותו לעולם שלהם. כשמשפיענים מרגישים שאתה מושקע בהם ובעסק האישי שלהם, הם יפתחו קשר עמוק למותג שלך ויפרגנו לך באופן אורגני, וזו ההגדרה של שגריר מותג אמיתי.

 

 

ואחרי כל מה שאמרנו פה, המסר החשוב ביותר הוא שכדי להפוך משפיען לשגריר מפרגן עבור המותג שלכם, חשוב לפתח מערכת יחסים מועילה והדדית. אם תנקוטו בארבעת הצעדים שתיארנו לעיל, תהיו בדרך לפתח מערכות יחסים יקרות ערך עבור המותג שלכם.