המלצות מאנשים שאוהבים באמת את המותג שלך הם כלי השיווקי החזק ביותר שלך – המלצות אלו נשארות עם קהל היעד שלך הרבה יותר זמן מאשר הודעות או מודעות המגיעות ישירות מהמוצג שלך.

לכן, גיוס המלצות אלה וקיומן בטווח הארוך הוא קריטי. ועם הנכונות שלהם להתחייב למותג שלך לטווח הארוך, שגרירי המותג הם נכסי שיווק משמעותיים ביותר ואיכותיים!

אבל מי הם שגרירי המותג, ומהי תוכנית שגריר מותג? והכי חשוב, אילו גורמים הם המפתח להצלחת תוכנית השגריר שלך?

 

בואו נתחיל בהגדרה קצרה- תוכנית שגריר מותג בעצם מייסדת פורמלית את מערכת היחסים שלך עם אנשים שאוהבים את המותג שלך ומערבת אותם בקידום המותג שלך באופן רשמי. באמצעות תוכנית שגריר של המותג, תגייס את הדוברים החשובים ביותר שלך – אנשים שכבר מכירים ומשתמשים במותג שלך. האנשים האלה הם אלה שקידמו את המוצר או השירות שלך בהתלהבות מבלי שנתבקשו. אלו יכולים להיות העובדים שלך, השותפים שלך, או הלקוחות שלך- כל מי שמכיר את המוצג, משתמש בו, ומרוצה מהתוצאות ומוכן לפרגן לך.

אז איך בונים תוכנית שגרירים יעילה?

 

1. דע מה אתה מחפש

לפני שתוכל להתחיל בבניית תוכנית שגרירים, תצטרך למצוא את השגרירים הנכונים. אבל עוד לפני כן, עליכם לדעת אילו תכונות הופכות לשגריר מצליח, כך שתוכלו לחפש את האנשים הנכונים

בין אם מדובר במשפיענים המתמחים בנישה ספציפית, שגרירים הפונים לקהל רחב או לקוחות נלהבים, תרצו לבחור שגרירים שיעזרו לכם להגיע ליעדים הספציפיים של המותג שלכם. הכוונה לאלה המגלמים את הפילוסופיה של המותג שלך, ואוהבים את המותג שלך ואת המוצרים או השירות שאתה מספק. השגרירים הטובים ביותר יתאימו לפחות לאחת מהקטגוריות הבאות:

המתלהבים- אנשים שמתלהבים מאוד מהמוצרים או השירותים שלך. חפש את הפוסטים הכי זוהרים במדיה החברתית ובקר באתרי ביקורת!
גולשים אותנטיים שהעלו פוסטים בעבר- אנשים שפרסמו "אהבת חינם" למותג שלך לא פעם, מבלי שתבקש זאת.

תוכנית השגרירים שלך תדרוש משגרירי המותג לפרסם מספר פעמים פוסטים על המותג שלך, אך פוסטים אלה חייבים להיתפס גם כטבעיים.

מומחים בתחום- משפיענים בנישה שלך שהמומחיות שלהם תגרום ללקוחות פוטנציאליים לסמוך אפילו יותר על המלצותיהם. לדוגמא, חברת נעליים אתלטיות עשויה לגייס רץ כשגריר, וחברת קרם הגנה עשויה לבקש מרופא עור שייצג אותם.

מי שמשתלב עם קהל היעד שלך – אנשים שיכולים להגיע בקלות לקהל היעד שלך. לדוגמה, מותג שמתמקד בסטודנטים עשוי לגייס שגרירי מותגים בקמפוס.

מקצוענים- אנשים שמתנהלים במקצועיות באופן מקוון ובאופן אישי (בנוסף להתאמה לפחות לאחת מהקטגוריות האחרות לעיל). אינך רוצה לבחור שגריר שיש לו היסטוריה של פוסטים מפוקפקים, חסרי כבוד או חסרי רגישות או פעולות לא מקוונות – מישהו שאינו מקצועי כזה יכול לפגוע במוניטין שלך. במקום זאת, בחר אנשים עם מצפון חזק, גם דיגיטלית וגם בחיים האמיתיים.

 

 

2. מצא ופנה לשגרירים

תוכלו למצוא שגרירים בשלושה דרכים עיקריות: באמצעות חיפושים ידניים במדיה חברתית, באמצעות תוכנות, או באמצעות טפסי בקשה בדמות עמודי נחיתה שונים שתקדם.

 

חיפושים ברשתות החברתיות
לפני שתתחילו בכלל להוציא תוכנית שגרירם מפרגנים לפועל, יתכן שכבר מצאתם כמה אנשים שפרסמו כמה הם אוהבים את המותג שלך במדיה החברתית. אם שמרת את המידע או פרסמת מחדש את הביקורות שלהם בחשבונות המדיה החברתית שלך, הם מקום טוב להתחיל.

אתה יכול לחפש במדיה חברתית או ברשת בכלל באופן ידני אחרי אנשים שתייגו אותך בפוסטים שלהם או השתמשו בהאשטאג שלך, אבל זה יכול להיות מאוד מתסכל לעיתים, וגם צורך זמן רב. חיפוש אחר אנשים שהזכירו את המותג שלכם (ללא תגיות או hashtags) קשה עוד יותר.

תוכנות
במקום זאת, השקענו שנים של ידע טכנולוגי ומומחיות בשיווק מקוון ביצירת מערכת המערכת שלנו, שבעזרתה ניתן למצוא בקלות אנשים שישמחו להיות שגרירם שלך ולפרגן למותג שלך בזירות מגוונות.

לאחר שמצאת אנשים שנראים כמו שגרירים פוטנציאליים מעולים, התוכנה שלנו תעזור לך גם לפנות אליהם.

הליך הצטרפות
לחלופין, תוכל לפנות לחלק מהלקוחות הטובים ביותר שלך, או אפילו לפתוח טופס הצטרפות תוכנית "שגריר" המותג באתר שלך, ולתת לשגרירים פוטנציאליים להגיע אליך.

לא משנה מה השיטה שתבחרו, לאחר מכן תוכלו לצמצם את מאגר אנשי הקשר הפוטנציאלי שלכם עוד יותר על ידי בקשה מכל אדם למלא טופס הצטרפות.

בטופס, שאלו במפורש אם הם היו מוכנים לשתף את המוצרים שלך ברשתות החברתיות שלהם – יותר מפעם אחת- ואז נפו את כל אלו שהשיבו "לא".
כדאי גם לשאול מדוע בחרו במוצר שלך ומדוע הם אוהבים את המותג שלך.
הרי אתם רוצים שגרירים שיש להם תשוקה אמיתית למותג שלכם, לא כאלה שינצלו את ההזדמנות לרווח אישי בלבד.

 

3. הגדר, שתף ועקוב אחר יעדים לתוכנית השגריר שלך

גייסת קבוצה של שגרירים אותנטיים ונלהבים – מדהים! עכשיו הגיע הזמן להגיע להסכם פורמלי עם כל אחד מהם, ולתת להם את המידע הדרוש להם כדי להיות "מומחי מותג" ולהגדיר יעדים יחד.

קבע ציפיות – כמו באיזו תדירות אתה רוצה שכל שגריר יפרסם פוסטים על המותג שלך במדיה החברתית, באילו פלטפורמות צריכים להיות הפוסטים, כמה אנשים אתה רוצה שהם יפנו אליהם בזמן נתון, או מה תפקידם יהיה בתערוכות ואירועים שהם חלק מהעסק הלא מקוון שלך.

תקשורת ברורה – תקשר בבירור את היעדים לטווח הקצר ולטווח הארוך של מערכת היחסים שלך עם השגריר ושל מאמצי השיווק שלך בכללותם.

השתמש בחוזה – בקש מהשגרירים לחתום על חוזה כתוב, להסכים למעקב אחר התקדמות באמצעות תוכנה ו / או להסכים בעל פה כי הם יעמדו בציפיות.

תן להם סקופ – תן לשגרירים מידע פנים על המותג, כמו גם על כל מבצעים וקמפיינים רלוונטיים.

גיבוש מערכת יחסים – השגריר הוא בנאדם, וכמו בכל מערכת יחסים, גם מערכת יחסים זו היא דו-סיטרית. הכיר את מטרותיו של השגריר עצמו, ושאף לעמוד בהן. רוב השגרירים מוכנים לפרגן למוצג שלך מכיוון שהם אוהבים את המותג שלך, אך לרבים יש מוטיבציות מהותיות אחרות בראש כמו בניית קורות חיים.

החלת כללים – קבע כללים כדי לוודא ששגרירים מייצגים את המותג שלך כראוי. עם זאת, עודדו שגרירים לספר את סיפורם האותנטי כאשר הם מייצגים את המותג שלכם, וודאו שיש להם שליטה יצירתית מספקת. במילים אחרות, תנו להם הנחיות, וחבל ארוך.

עקוב אחר הכל – עקוב אחר מידת העמידה ביעדי המותג שלך. אתה יכול לראות בקלות כיצד השגרירים שלך מייצגים את המותג שלך במדיה החברתית, באיזו תדירות הם מפרסמים וכמה מעורבות והגעה לכל אחד מהפוסטים מייצרת. התוכנה שלנו מייצרת סביבה שניתן לנטר בה את פעילות המפרגנים ולהסיק מסקנות תיפעוליות אמיתיות, הניתנות ליישום בפרק זמן קצר.

 

4. תגמל שגריריםמפרגן. גיפט קארד

כשאתם קובעים יעדים, עליכם גם לקבוע אם ואיך אתם מתכוונים לתגמל שגרירים. כן, קהל הלקוחות המאוד מרוצים שלכם יסכימו גם לעבוד בחינם בגלל שהם אוהבים את המותג שלך, וישמחו להיות חלק ממה שאתה מייצג, אבל תגמול הוא דרך נהדרת להראות לשגרירים כמה הם מוערכים.

אם בחרת לתגמל שגרירים, ציין בבירור כיצד הם יפוצו ומה הם צריכים לעשות כדי לקבל תגמול זה או אחר.
אתה יכול לפצות שגרירים במזומן, או בדרכים אחרות. יש כמה דרכים לפצות שגרירים או מפרגנים, כמו מוצרים בחינם, מועדון VIP, או כרטיסי מתנה.

מוצרים בחינם מעניקים לשגרירים עוד סיבה לשתף את המותג שלכם! אבל, אם שגריר מפגין מוצרים בחינם שסיפקת להם בתפקיד, או שפוצה אחרת עבור תפקיד, וודא שהם יחשפו את הפיצוי הזה , כי שקיפות ומוניטין המותג שלכם, הם מצרך יקר הרבה יותר משגריר זה או אחר.
תן לכל שגריר קוד הפניה ייחודי או קישור ייחודי שיעזור להם לקבל תמריצים. זה גם יעזור לכם לעקוב אחר כמה לקוחות חדשים שגריר יחיד שולח את דרככם.

בין אם אתה מפצה שגרירים ובין אם לא, הכרה בהישגיהם היא דרך נהדרת נוספת לגרום להם להרגיש מוערכים. רעיון אפקטיבי הוא לשוב ולהציג את השגרירים המובילים שלך בדף ייעודי באתר שלך. זו גם הזדמנות טובה להדגיש את מה שהופך את האדם המוצג לשגריר חזק, ואיך הוא מגלם את פילוסופיית המותג שלך ואת האידיאלים שלך.

 

5. בנה יחסי קירבה עם שגרירים ותמיד עדכן אותם

בכל מערכת יחסים ארוכת טווח, זה לא מספיק ליצור קשר עם מישהו פעם אחת וזהו. עליכם להמשיך ליצור קשר עם האדם ולבנות יחסי אמון.

ככה זה עם שגרירי המותג שלך – אל תפסיק לתקשר לאחר השיחות הראשונות או המיילים הראשונים. במקום זאת, שמור על תקשורת רציפה ופתוחה.

וודאו ששגרירים יוכלו ליצור איתכם קשר בקלות בכל שאלה או הצעה שעשויים להיות להם.

האם אתה מתחיל קמפיינים חדשים? האם יש לך עדכונים על התקדמות החברה? האם אתם משיקים מוצרים חדשים? הודע לשגרירים שלך. שקיפות בונה אמון, ושגרירים רוצים להרגיש שהם חלק מהמסע של המותג שלך.

תן לשגרירים את האפשרות לתת משוב, ולעזור לבנות את המותג שלך. שגרירים רוצים להיות חלק מההצלחה של המוצג שלך. לעתים קרובות הם יציעו נקודות מבט שונות שיעזרו לקמפיינים וקידומי המכירות שלכם עם קהלים מסוימים.

שבח שגרירים על הצלחותיהם, עודדו אותם והכירו במאמץ שלהם. אתה יכול גם להציע הצעות בונות בצורה מכבדת כיצד הם יכולים לקדם טוב יותר את המותג שלך (כל עוד אתה לא משתלט על החופש היצירתי שלהם).
ואל תפחד לתזמן שיחות תקופתיות או להתאים אישית הודעות עם עדכונים לכל שגריר ושגריר – במיוחד אם תשנה את היעדים הספציפיים שלך לאורך תקופת ההתקשרות, או תשיק קמפיינים חדשים. זה יגרום להם להיות יותר מעורבים, ויעזור להם לבטוח בך כי ירגישו חלק מדבר גדול יותר.