נהנית ממוצר שקנית? מרוצה מהשירות שקיבלת? אבל אתה עדיין שואל את עצמך למה לך לפרגן? המלצות על מוצרים עוזרות לנו לקבל החלטה צרכנית

מה זה בכלל פרגון?

פרגון הוא היכולת שלנו באמצעות בפעולה פשוטה לגרום למישהו אחר להרגיש טוב יותר או לתת לו חיזוק, כל זאת בלי שום מניעים נסתרים ותוך היעדר מוחלטת של  שליליות. פרגון יכול להיות גם התייחסות אוהדת להצלחות האחר תוך נטרול כל הבעת קנאה או ציניות.

"לא פעם זה קשה
אבל לרוב מילה טובה
מיד עושה לי טוב
רק מילה טובה
או שתיים לא יותר מזה"

יהודית רביץ בשירו של יעקב גלעד

למה לי לפרגן?

אנחנו מחמיאים על הישג ראוי, הצלחה או עשייה חיובית. אנחנו מחמיאים כי זה יקדם את הצד השני ותוך כך ישפיע לטובה גם עלינו. שום דבר לא נגרע מאיתנו אם אנחנו מחמיאים באותנטיות ובמידתיות, להיפך. המחמיא מרוויח שותפות בהנעה של עשייה נוספת וחיזוק הקשר. פרגון יכול להיות גם למוצר שנהנינו ממנו או בעל עסק ששירת אותנו לשביעות רצוננו.

נהנית ממוצר שקנית? מרוצה מהשירות שקיבלת? אבל אתה עדיין שואל את עצמך למה לך לפרגן?

בוא נתחיל מלשאול בעצם, למה לא?

אם זה לא לוקח לך יותר מדי זמן אז תמיד שווה לזכור, שאתה מפרגן לשירות או למוצר שאתה מרוצה ממנו אתה עוזר ללקוח הבא.

כשאתה תרצה לקבל החלטה, ההמלצות למוצר או שרות הפרגון של אחרים יעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה!

כיום, כשהאינטרנט מוצף בפייק ניוז, שבכל צפייה בתוכנית טלוויזיה "דוחפים" לך פרסומות של מותגים, עודף החשיפה לפרסומות מבלבל אותנו כל כך כשאנחנו מתלבטים מה לקנות. באופן טבעי אנחנו הכי מאמינים לאנשים כמונו ששיתפו אותנו  בחוות דעתם על מוצר שהם קנו. לדוגמה – רוכשים מעידים שלפני כל רכישה באמזון הם עוברים על המלצות קהל הרוכשים של המוצר לפני קבלת ההחלטה.

זה הזמן להיות חלק מזה! אז אם אתה לקוח מרוצה? ספר לחבריך!

ישנם הרבה מאוד אנשים שאוהבים לשתף בחוויה טובה שלהם שזה נהדר, ככל שנדע יותר, יהיה לנו טוב יותר. ככל שנשמע יותר המלצות או ביקורות, נוכל לרכוש את המוצר המתאים ביותר בשבילנו, אפשר תמיד להיעזר בטיפים לכתיבת המלצה.

מפרגן.UGC

תמיד חשבו על הפעם הבאה שאתם תצטרכו את העזרה הזאת. הרי תמיד תעדיפו לראות ולשמוע ביקורות אמינות מלקוחות קודמים מאשר להתחיל לעשות השוואות ובדיקות באינטרנט, ככל שהרשת תוצף בהמלצות אמיתיות, לנו כלקוחות יהיה קל יותר לבחור נכון.

ככול שיותר אנשים יפרגנו כשיהיו מרוצים ממוצר או מנותן שרות, כך רמת הביקורת תהיה יותר אמינה, ויהיה לנו יותר קל לקבל החלטות לפני צריכה. אז פרגן לעצמך ופרגן כשצריך כי בסוף זה עוזר לחבריך ולך.

השורה התחתונה

יש הרבה דרכים לפרגן – אפשר לתת מחמאה ומילה טובה באופן ישיר, ולהגיד תודה, אפשר לספר לחברים, ואפשר לכתוב ולשתף את זה ברשתות החברתיות כדי שיותר אנשים ייהנו מההמלצה.

בכל מקרה הכי חשוב שהפירגון יהיה אותנטי, חשוב לפרגן באופן שיביא לידי ביטוי את הערך המוסף של המוצר או השירות.

זה קל, וזה שווה!

פרגנו בכיף.

כתיבת תגובה