כולם יודעים ששמירה על כושר מקנה הרבה יותר ממראה סקסי, זה עוזר לשמור על הבריאות, זה טוב למצב רוח ויש לכך יתרונות רבים, אבל בפועל מה שנותן לרוב האנשים את המוטיבציה להשקיע באימון זה הרצון להשטיח את הבטן. באופן דומה, הסיבה להשקיע בלקוחות מרוצים ולגרום להם להמליץ היא לא רק כדי להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את העסק, אלא הרבה מעבר לכך. מעצם זה שאתם מחליטים להשקיע את המשאבים בלקוחות צפויות לכם הפתעות רבות.

קבלו 9 יתרונות והפתעות שתרוויחו ברגע שתמקדו את האנרגיה בקבלת המלצות מלקוחות

 

הפתעה ראשונה: שירות מצוין

הכל מתחיל ונגמר בהגדרת מטרות וציפיות כשאתם מתכווננים מראש לכך שבסיום המכירה הלקוח ימליץ עליכם, אתם מעלים את הסטנדרטים של עצמכם ונותנים את המקסימום למען הלקוח באופן יום יומי. מה שלא תמיד קורה בשגרה השוחקת. וכידוע עסק שמאבד את היכולת לשרת את הלקוחות היטב, הוא עסק שנידון לכישלון.

 

 

 

 

הפתעה שנייה: לחשוב מחוץ לקופסה ולהגדיל יצירתיות

כשאתם רוצים שלקוחות ימליצו, זה מאלץ אתכם להיות מעולים, ולעשות מעבר. עצם המחשבה על התוצאה הרצויה, תאתגר את המוח שלכם ותפעיל אזורים רדומים. זה יקדם את היצירתיות שלכם בעסק ואתם תבחינו שפתאום עולים לכם רעיונות מעולים.

 

 

הפתעה שלישית: ייחודיות ובידול עסקי

כשאתם רוצים שימליצו דווקא עליכם, אתם מבינים שלשם כך אתם צריכים להיות מיוחדים. והרי אין זה סוד, שבידול עסקי הוא קריטי כדי לבלוט ולנצח את המתחרים. בסך הכל לא קל להתבדל, אך אם אנחנו כל הזמן בהלך רוח של חיפוש אחר המלצה מהלקוח, זה יקרה מעצמו מאחר ועל מנת שלקוח ישקיע מזמנו על מנת להמליץ אנו חייבים להיות מיוחדים.

 

 

הפתעה רביעית:  מוצרים ושירותים משופריםמפרגן. שירותים

כשאנחנו מבקשים המלצות, אנחנו מקבלים גם משובים, וזו הדרך הטובה ביותר להשתפר, בדיוק לפי צרכי הלקוח. לא עוד גישושים בחשכה, יש לכם ביד בדיוק מה אתם צריכים לעשות ואיך אתם יכולים להשתפר.

 

הפתעה חמישית: מונע השמצות וחוות דעת שליליות ברשתמפרגן. חוות דעת

מחקרים מראים שחוות דעת שליליות יכולות להיות הרסניות עבור העסק, לעומת זאת, אם יש לכם פלטפורמה טובה ומערכת מסודרת של המלצות, זה מאפשר ללקוח לא מרוצה למצוא אתכם מיד ולפנות ישירות אליכם, לפרוק את הרגש ולקבל יחס הולם. אחרת אותו הלקוח עשוי להסתובב ברשת ולהוציא את זעמו עליכם בכל אתרי הביקורות והרשתות החברתיות. כאשר באופן יזום את פונים ללקוחות לבקשת המלצה ומשוב אתם מונעים את הצרות האלו שיכולות לעלות ביוקר.

 

 

הפתעה שישית: מערכות יחסים טובות עם הלקוחמפרגן. יחסי לקוח

המומחיות של לבקש המלצה, היא לעשות את זה בצורה חברית,  לכן באפן אוטומטי זה יאלץ אתכם, לחשוב היטב איך אתם יכולים לשפר את מערכות היחסים שלכם עם הלקוח, להיות נחמדים יותר, נעימים ואדיבים יותר. איך להגיד את המילים הנכונות ולהסתכל מנקודת המבט של הלקוח. גם כאן היתרונות של פיתוח יכולות תקשורתיות שכאלו יחזירו את עצמן בעוד הרבה מקומות ואפילו בחיים האישיים.

 

 

הפתעה שביעית: ליצור יחסי חברות ביניכם לבין הלקוחותמפרגן. חברות

כשאתם מבקשים מלקוח להמליץ על העסק זה משהו אחד, וכשאתם מבקשים ממנו לעזור לכם ולהיות שותף בחזון שלכם זה משהו אחר. הוא הופך להיות חבר ולא רק שיש לו יותר מוכנות להמליץ עליכם, יש לו גם יותר מוכנות לקנות פעם נוספות. זאת גם הסיבה למה חשוב להבין את הפסיכולוגיה של ההמלצות והפרגון כאשר מחלקים תמריצים, אתם לא רוצים להתנהג אל הממליץ כמו אל זונה ובאופן מובהק לשלם לו תמורת ההמלצה, אתם רוצים ליצור זוגיות בריאה, אמנם תשקיעו בהם אפילו יותר כסף, אך בדרך שונה לגמרי, זה לא תשלום, זה מתנות לחברים.

 

 

 

 

הפתעה שמינית: ליצור קשר רגשי בין הלקוחות לבין העסק

ברגע שאנחנו ממליצים על משהו אנחנו השקענו בו, לקחנו עליו בעלות, וזה כבר גורם לנו לאהוב אותו יותר. תחשבו על כך שהדברים שאתם הכי אוהבים, זה הדברים שהשקעתם בהם הכי הרבה. אמא אוהבת הרבה יותר את התינוק שלה שגורם לה לקום באמצע הלילה, מאשר את המחזר המטריד ששולח לה פרחים.  לכן כל פעם שהלקוח נותן מעצמו לעסק ואפילו מעט זה בונה קשר רגשי. וכלעולם השיווק יודע שאנשים קונים בגלל רגש, השאר זה רק נימוקים של האינטלקטואל.

 

 

 

 

 

הפתעה תשיעית: פרסום אקטיבי במקום פרסום פסיבימפרגן. פרסום אקטיבי

יש הבדל עצום בין לראות  פרסומות לבין להיות המפרסמים, בסופו של דבר המפרסם, הוא האדם שהכי מאמין במוצר. השיווק הפסיבי יכול להיות כתבה שהלקוח קורא על המוצר, המלצה שהוא שומע עליו, או במקרה הטוב וידאו שמשלב ראייה ושמיעה, בשיווק באמצעות המלצה לא מספיק לנו ליצור חוויה חושית, אנחנו רוצים להיות אקטיביים.

 

 

ואלו הרמות השונות של אקטיביות:

  • לחשוב שהמוצר או השירות תרם לנו.
  • לספר לחבר כדרך אגב שהמוצר תרם לנו.
  • לעשות פעולה יזומה ולכתוב משהו חיובי על המוצר.
  • לקחת אחריות מלאה על הפעולה שעשינו, לשתף אחרים בהמלצה ולהיות שגרירים.

הפרסום הכי טוב הוא לגרום ללקוח להיות המפרסם עצמו, אנחנו תמיד נמצא דרך להצדיק את הפעולות שלנו, וגם אם אדם ממליץ רק כי ביקשתם יפה, מעצם זה שעשה את הפעולה, אז באופן אוטומטי הלא מודע שלו יצדיק את הפעולה, יאמין יותר ביתרונות של המוצר ובכך שהוא אכן שווה המלצה וקנייה

לסיכום: למה כדאי להתמקד בלקוחות ממליצים ושיווק מפה לאוזן?

כשאתם ממקדים את האנרגיות שלכם בפרסום רגיל, אתם למעשה משקיעים משאבים ביצירה של תמונת מציאות יפה יותר ולעתים גם מוטעית מתוך ניסיון לשכנע אנשים להוציא יותר כסף. לעומת זאת כאשר אתם מתמקדים בלגרום ללקוחות להמליץ, המשאבים מושקעים בפיתוח המוצרים, שירות לקוחות משופר ובניית מערכות יחסים, ואז לא רק שאתם מרוויחים פרסום אמין ויעיל יותר, אלא שאתם שמים את הכסף במקומות הנכונים שיגרמו לעסק שלכם להיות ערכי יותר ויבנו אותו לטווח הארוך.

 

נשמח לשמוע מה דעתכם והאם אתם חושבים שכדאי להתמקד בגיוס לקוחות ממליצים.

אנחנו כאן לייעץ ולענות על כל שאלה.

כתיבת תגובה